V rámci hodin výtvarné výchovy se žáci spojené třídy 4. a 5. ročníku pustili do kreativních projektů, které nejen rozvíjely jejich umělecké dovednosti, ale také jejich schopnost pracovat s různými technikami a materiály.
První projekt byl zaměřen na vytvoření slunečnice – symbolu pozdního léta. Každý žák si vytvořil vlastní originální květinu, kde se mohl zaměřit na detaily okvětních lístků. Vznikla tak jedinečná série slunečnic, kterou jsme si společně vystavili.
Další projekt byl inspirován podzimem. Žáci se nejprve přesunuli na školní zahradu, kde vytvořili základní pozadí pomocí stříkání barvy přes větvičku na čtvrtku. Poté každý dokreslil strom a přidal obtisky listů, čímž vytvořil dojem skutečné podzimní krajiny. Tato technika dětem umožnila prozkoumat barvy a struktury přírody a využít je ve své práci.
V neposlední řadě jsme tvořili pavouky v jejich pavučinách. Každý žák se pokusil zachytit detail pavučiny. Tento projekt podporoval jemnou motoriku a preciznost, což byly důležité dovednosti, které se děti postupně učí a zdokonalují.
Některé z těchto prací najdete ve fotogalerii. Podívejte se, jaké skvělé výtvory děti vytvořily!
I. Cinková