My a finanční gramotnost

05.02.2020

V projektu MŠMT šablon OP VVV jsme žákům připravili několik hodin finanční gramotnosti. Tedy hodin, ve kterých by se měli naučit, jak se obratně pohybovat ve finančním světě. I když v běžných hodinách počítáme úkoly s finanční tematikou, nyní jsme se zaměřili právě na finance. U mladších žáků v nižších ročnících jde především o to, zjistit, jakými mincemi nebo bankovkami se u nás platí. Hra na obchod je opravdu oblíbená. Žáci k ní používají papírové peníze, a učí se platit, správně vracet a hospodařit.U žáků starších jsme již zabrousili na pojmy splátka, úrok, účet, půjčka, sleva, výpočet slevy v %, kredit, kreditní karta, a zařadili úlohy, v nichž se zvažuje výhodnost či nevýhodnost obchodu.Z reakcí žáků je vidět, že s některými pojmy nejsou úplně seznámeni. Např. slovo daně slyšel každý, ale málokdo ví, k čemu vlastně slouží a proč.Již nyní se těšíme na společný projekt ZŠ Zaječice a Východočeského muzea Pardubice, kde se seznámíme s historií vývoje plateb, obchodování, druhů platidel až po kreditní karty.